Roadtrip part 3 the end of my roadtrip

22 juli 2018 - Glenorie, Australië

Blog 8

Hallo dutchies,

Helemaal vergeten om een volgende blog te schrijven maar hier is uiteindelijk hahah.

99 dagen in Australië is een feit al 3 maanden in Australië whoheoee. Kan het soms niet geloven dat ik hier al 3 maanden zit en de tijd gaat ontzettend snel voorbij.

In mijn laatste blog vertelde ik over mijn rondreis langs de oostkust dat ik op weg was naar Mission Beach.

In Mission Beach heb ik mijn verjaardag gevierd op een bijzondere wijze. Ik ben fucking wezen skydiven. Dit is geen grap ik ben uit een vliegtuig gesprongen van 15.000 voet hoog, het was absoluut het meest vetste, geweldig en awesome iets wat ik ooit in me leven gedaan heb🤩. Na skydiven zijn we nog iets vets gaan doen nog meer adrenaline en dat was kayakrafting. Dit was ook super awesome om te doen. Mijn verjaardag eindigde met een heerlijk diner bij een Italiaans restaurant mmmhhh en daarna een goeie borrel in de kroeg. Dit was me beste verjaardag ooit😍😇🎉.

Na Mission Beach zijn we door gegaan naar Cairns hier zijn we een aantal dagen gebleven. Hier kwam ik er achter dat ik iets miste en ja hoor deze madam had haar schoenen vergeten in Mission beach hoe stom kan je zijn maar ja dan rijden we gewoon later even terug naar Mission beach, even op en neer rijden is maar 4 uur dat valt mee toch hahaha oen dat ik ben. Naast dat klein probleempje wouden Ik en Rebecca proberen werk te vinden in het warme noorden maar helaas was dat niet zo makkelijk. In tussen hebben we natuurlijk ook dingen gedaan in Cairns. We zijn naar great Barrier Reef geweest wat natuurlijk geweldig was alles was zo blauw en de koralen zo kleurrijk echt ongelooflijk daarnaast zijn we ook naar daintree Rainforest geweest dit is trouwens het oudste tropisch regenwoud in de wereld. Alles was groener dan groen het was prachtig. Eenmaal in Cairns te zijn we geweest hebben we besloten om terug te gaan naar Sydney aangezien we geen werk konden vinden.

We hadden besloten om een andere route terug te nemen en dat was THE GREAT INLAND HIGHWAY, letterlijk rijden in de middel of nowhere maar dat was weer een nieuwe uitdaging met mooie dingen om te zien.

We begonnen 24 juni te rijden van Cairns terug naar Mission Beach om me schoenen op te halen en met tussenstops bij watervallen: een van de watervallen was de milla milla waterval deze vondt ik het mooist van allemaal. Eenmaal overnacht zijn we vroeg in de ochtend vertrokken naar paronella park. Een prachtig mooi oud park met mega hoge bomen, groener dan groen, mooi watervallen en met oude ruïnes. Ben zeker blij dat ik dat heb mogen zien het was zo mooi echt ongelooflijk.

De volgende dag zijn we doorgereden naar emerald het dorpje van de emerald steen. In emerald zijn we naar de museum over emerald steen geweest en alles er om heen was zeer interessant.

De volgend dag zijn we doorgereden naar Roma het dorpje van de cows saleyards en rodeo. Helaas geen rodeo gezien maar wel een koeien veilig was echt super gaaf om te zien hoe dat er aan toe gaat overal zie je echte cowboys enzo net zo als in films haha. Hier zijn we maar 1 nacht gebleven jammer genoeg maar ga zeker terug als ik de kans krijg en de tijd heb.

Na Roma zijn we doorgereden naar Walgett hier hebben we letterijk niks gedaan behalve wezen wild kamperen wat best wel een mooie ervaring was. We zagen namelijk kangeroe’s, emoe’s en een aantal reptielen dus was zeker de moeite waard en ook nog eens een prachtig uitzicht.

Na Walgett hoefde we nog maar 8 uur te rijden naar Sydney maar we hadden een stop gehad in de Blue Mountains National Park voor 2 nachten voordat we echt terug gingen naar Sydney. Iedereen die ik tegen gekomen was tijdens onze roadtrip zei dat de Blue Mountains vet prachtig was en dat was het zeker. De bergen kleurde blauw groen super mooi om te zien en zoveel natuur, watervallen en prachtige mooi hoge rotsen. Ik ga zeker terug naar de Blue Mountains.

Na de Blue Mountains waren we terug in Sydney helaas onze roadtrip was ten einde 😔😢🙃. Het echte leven begon en dat was werk zoeken en gaan werken jeeeejjjj haha. Uiteindelijk was ik de eerste die werk vondt en dat was op een competitie paarden stal. Ik had geen idee wat me te wachten stond maar ik had er zeker zin in. Helaas ging ik wonen in glenorie dat is 1 uur van Sydney vandaan en Rebecca bleef in Sydney om te gaan werken in een restaurant. Maar we proberen elkaar nog zoveel mogelijk te zien.

Ondertussen werk ik al 2 en halve week op de stal en ik geniet er elke dag van en ik ga jullie over mijn werk vertellen in mijn volgende blog.

Dit was het voor nu tot mijn volgende verhaal van down under.