Farm work it is ๐Ÿ‘ฉ๐Ÿปโ€๐ŸŒพ๐Ÿฎ๐Ÿ”๐Ÿ๐Ÿ๐Ÿ‘๐Ÿƒ๐Ÿˆ

27 mei 2018 - Broke, Australiรซ

Hey dutchies

Ben hier al weer 43dagen dat is alweer 6 weken wat gaat de tijd supersonisch snel haha wat heb ik de afgelopen twee weken toch allemaal gedaan haha zoveeeelll!!!!

In mijn laatste blog heb ik jullie alles verteld over surfcamp. Nu ga ik jullie vertellen over hoe het is om op een boerderij te werken.ย

Na surfcamp ben ik met de trein op zaterdag 5 mei voor 16 uur naar brisbane vertrokken ppfff wat was dat lang zeg.

In brisbane werd ik opgehaald door de vrouw (evi) van de boer (Mike) van de boerderij. Ik moest nog eens 4 uur in de auto zitten tot we in een dorpje kwamen waar ik opgepikt werdt door de Mike en nog eens 5 uur in de auto moest zitten.ย

Eindelijk was ik op de boerderij aangekomen na 24 uur gereisd te hebben ik was helemaal gebroken na ander halve dag niet geslapen te hebben maar ja dat lange reizen hoort er nou eenmaal bij met backpacken โ˜น๏ธ๐Ÿ˜ด๐Ÿ˜ช.ย

Het enigste waar ik aan kon denken was mijn bed.

De boerderij lag letterlijk in de outback ( middle of now where) best apart want dichtbezijnde busstation en dorp was 3 uur van de boerderij vandaan ben ik natuurlijk totaal niet gewend. Maar wat ik heel gaaf vondt is dat er wilde kangeroeโ€™s en emoeโ€™s letterlijk een paar meter van je vandaan leefde. Normaal gesproken zie je ze in Nederland alleen in de dierentuin haha dus das best wel gek om ze zo te zien in het wild en dichtbij ๐Ÿ˜…

Mijn eerste dag op de boerderij starte op maandag we begonnen de dag met musteren ( bij een drijven) van de schapenย  met de crossmotor en quad. Ik natuurlijk op de quad want kan geen crossmotor rijden nog niet in ieder geval. In de middag heb ik niet veel gedaan dan alleen de keuken poetsen niet het leukste werk maar ach dat hoort er Soms bij toch.ย

Na mijn eerste dag had ik al mijn twijfels over de boerderij en dat ik het niet leuk ging vinden en dat ik er niet langer dan een week wou blijven.ย

Op mijn tweede dag zijn we weer gaan musteren van de schapen en geiten dit deden we hele ochtend in de middag mocht weer dingen gaan poetsen. Na deze dag heb ik besloten dat ik niet langer wilde blijven. Ik had het gevoel dat hij me gebruikte als poetsvrouw en dat hij me niet echt iets wou leren het voelde gewoon niet goed in heel me lichaam. Dus dinsdag avond heb ik tegen Mike gezegd dat ik wilde vertrekken zo snel mogelijk haha hij pakte het gelukkig goed op.

Donderdag ging ik met de bus uit outback van Australiรซ terug naar brisbane en daarna met de trein op naar het volgende avontuur de olijven boerderij in hunter valley Broke waar mijn vriendin Rebecca was. ๐Ÿค—

Eenmaal vrijdag avond aangekomen in Broke op de olijven boerderij na alweer 24 uur gereisd te hebben was ik gebroken. Lekker te bed en de volgende dag begon het volgende avonduur hih

Ik vondt de olijven boerderij geweldig , super aardige mensen, leuke dieren, leuke werk, lekker eten en wijn en natuurlijk Rebecca wat wil je nog meer hahahhahaah. Heb zoveel gedaan en geleerd op de boerderij. We hebben olijven verpakt, geplukt, verkocht aan mensen in de winkel, het verzorgen van de olijfboom en de dieren etc ...

LIk heb nu een Ozzie (Australisch ) familie erbij waar ik altijd terug kan komen en die altijd voor me willen zorgen. Het waren zo lieve, aardige en zorgzame mensen ik ga zowiezo terug naar de olijven boerderij.

Naast de olijven boerderij zat ik natuurlijk in huntervalley dit staat bekend om allerlei soorten wijnen die je maar kunt noemen. Huntervalley lijkt heel veel op Italiรซ met al de natuur, wijngaarden en siรซsta haha dus ik voelde me helemaal thuis. Miscchien af en toe hier en daar een wijntje te veel elke dag maar ach joh dat trainen we er wel weer af tijdens mijn roadtrip die inmiddels een week geleden gestart is. In huntervalley hebben ik en Rebecca natuurlijk verschilde wijntouren/ tastingย  gedaan want dat doe je wel in een wijn regio af en toe zat maar dat hoort erbij toch. ๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Maar dit is het tot nu voor deze blog wat ik te vertellen heb. Helaas zit het soms ook tegen zoals je in het begin gelezen hebt maar ook dat hoort er bij als je aan het backpacken bent maar mijn anderhalve week in huntervalley heeft de paar dagen op de boerderij in de outback helemaal goed gemaakt.

In mijn volgende Blog ga ik jullie alles vertellen hoe mijn roadtrip is tot nu maar dat ga je lezen in een paar dagen hihi tot snel luitjes

Xxx

Fotoโ€™s

1. Angelie Dekkers:
    He geen fotoโ€™s ๐Ÿ˜‰ mooi beknopt verhaal ๐Ÿ’‹โค๏ธ
  2. Amber Dekkers:
    Nu wel fotoโ€™s haha
  3. Maarten Dekkers:
    27 mei 2018
    Jammer van je negatieve ervaring. Maar leuk te lezen dat je het naar je zin heb en iedere dag weer nieuwe momenten beleefd die wel leuk en geweldig zijn. Hier krijgen wij ook een fijn gevoel van. Leuke foto's van het wijdse uitzicht. Groetjes en het allerbeste Maarten en Hella.
  4. Amber Dekkers:
    Hey ome Maarten en tante hella

Ja af en toe heb je negatieve ervaring maar dat hoort erbij haha maar ik heb het enorm naar me zin zal binnenkort wel weer facetimen dan kan ik alles vertellen haha

Tot gauw en leuk dat jullie me blogs lezen en leuk vinden ๐Ÿค—๐Ÿ˜‹
  5. Amber Dekkers:
    Hey ome Maarten en tante hella

Tot gauw en leuk dat jullie me blogs lezen en leuk vinden ๐Ÿค—๐Ÿ˜‹
  6. ANJA VAN WOENSEL:
    Ha Amber,

Hele mooie foto's en huntervally is zeker belangrijk om goede wijnervaring op te doen haha.Fijn dat de olijven boerderij goed bevallen is.

veel succes op je verdere reis.

veel liefs van mij en groetjes van peter.
  7. Amber Dekkers:
    29 mei 2018