Roadtrip part 2 68 days in australia

21 juni 2018 - Whitsunday Island, Australië

Blog 7

Hey jooooo

68 dagen in Australië whoehoeee dat is alweer langer dan 2 maanden😁.

Zoals ik in mijn laatste blog geschreven had ben ik volop aan het rondreizen door Australië 🤗❤️. In totaal al een maand en een paar dagen. Afgelopen 2 weken waren geweldig en daar ga ik jullie nu alles over vertellen.

In mijn laatste blog eindigde ik met dat ik naar het prachtige Fraser Island zou vertrekken dus hier komt het verhaal hihi.

Fraser Island was gewoon super,geweldig en vooral awesome. We gingen naar Fraser Island met eigen auto( niet mijn auto maar rebecca’s ) via de ferry op 3 juni. Eenmaal op Fraser Island aangekomen kwam de grootste uitdaging, rijden op alleen maar zand wegen, Fraser Island heeft alleen maar zandwegen over het hele eiland daarom mag je alleen op het eiland rijden met een 4WD. Rijden op zand was een uitdaging maar ook zeker heel veel lol. Op het eiland hebben we een beetje rond gecrosst naar verschillende mooie plaatsen zoals natuur, zee, strand en accomodaties. Als eerste op 4 juni gingen we naar een heel oud schip wrak die gestrand was sinds 1935 op het eiland, was super mooi om te zien. Daarna zijn we naar eli creek gegaan, een prachtige kleine rivier waar je als je wilt met een zwemband in kunt dobberen ( helaas hadden we geen zwemband)☹️, maar we hebben er even doorheen gelopen. De volgende dag op 5 juni zijn we naar lake Mckenzie gegaan een klein meer met water dat blauwer dan blauw is. Was spectaculair met de groene natuur en het witte zand om het meer heen. Helaas hadden we maar 2 nachten op Fraser Island omdat het heel duur is we gingen dezelfde dag nog naar bundaberg.

Dit dorpje is de maker van bundaberg rum wat we natuurlijk uitgebreid geproefd hebben bij de fabriek waar ze de rum maakte, ook hadden ze een mega grote rumfles waar we natuurlijk mee op de foto wouden. 😛

Na een stop in bundaberg zijn we dezelfde dag nog vertrokken naar de town of 1770.. in de town of 1770 hebben we niet zoveel gedaan dan alleen een beetje chillen en naar een prachtige oranje zonsondergang kijken. Na 2 nachten in 1770 te zijn geweest zijn we doorgereisd naar arlie beach om naar de whitsundays islands te gaan.

We hadden 1 nacht op maandag 12 juni in arlie beach waarna we dinsdag vertrokken met de boot naar de Whitsunday whoehoee hier had ik erorm zin in. We hadden in totaal 2 nachten en 3 dagen op de boot bij de Whitsundays. Deze 2 dagen waren gewoon wauw, awesome, prachtig. Ik had nog nooit zo blauw water gezien in me hele leven, en nog nooit zo’n zacht wit zand gezien en gevoeld. Maar ja hoor ik ben gewoon fucking bij de whitesundays geweest hoe awesome is dat ( pretty awesome zeg ik zelf). We vertrokken met de boot ( catamaran ) op dinsdag middag naar onze eerste locatie om te gaan snorkelen. Het Reef was heel mooi om te zien met kleurrijke planten en vissen. Na het snorkelen hadden ze gewoon mijn lievelings eten gekookt: aardappel gratinee, snitzel en sperziebonen nou mijn dag kon al niet meer stuk. Maar in de avond zat ik achter op de boot te chillen waar ik ineens iets zie springen in het water, het waren dolfijnen die inktvissen aan het vangen waren, kon ze bijna aanraken. Dit was gewoon geweldig.

De volgende dag gingen we naar White Haven Beach en witste strand van de hele wereld en ik heb daar mijn blote voeten op gestaan.😁😋😍. Op White Haven Beach zagen we een kleine meertje met roggen in het water en mini Lemon haaien en ik heb gewoon in dat water gezwommen en gestaan dat is gewoon crazy maar super vet haha. Na White Haven Beach zijn we door gegaan naar mantaray Bay om te snorkelen waar ik we heel veel schildpadden hebben gezien en gewoon een fucking manta, zo vet en cool. Ik heb gewoon samen met schildpadden gezwommen zo mooi en awesome. Na mantaray Bay gingen we door naar big George Bay waar een vis leeft van 2 meter  dat was zo gaaf om te zien en het mooiste was je mocht big George voeren uit je hand. Deze dag was gewoon helemaal top.

In de avond zagen we aan de achterkant van de boot hele grootte vissen van 1 meter groot  jagen op vliegende vissen dat  was funny om te zien haha. ( stiekem ook wel zielig voor die kleine springende visjes). Wat later in de avond zagen we haai van 2,5 meter voorbij zwemmen helaas was net te donker voor een foto maar wel cool om te zien.

Helaas was de laatste dag alweer aan gebroken ☹️😞😢 we mochten nog een keer gaan snorkelen, op onze laatste snorkelduik zagen we weer veel schildpadden, en prachtige vissen en koralen. Toen was het bijna over en vaarde we terug naar arlie beach. Jaja op de terug weg een groep van 40 dolfijnen zwommen mee met de boot dat was super tof als einde van deze 3 dagen. Eenmaal gearriveerd op arlie beach zijn we de rest van de dag nog gaan chillen bij het zwembad wat een leven heb ik toch.

We bleven in arlie beach nog 2 nachten na whitsundays.

Vrijdag s’morgen hadden we een scenic flight over whitsundays en Great Barrier Reef. Dat was zo mooi nog mooier dan het zeilen langs de whitsundays. Al dat blauwe water, groene eilanden, wit zand en het Reef heb ik maar 1 woord voor WAUW!!!! Het was zo prachtig 😍😍😍.

Na de vlucht hebben hebben we niks anders gedaan dan chillen en zonnen haha.  Wat een top week was dat!!!!!

Op zaterdag zijn we vertrokken naar Townsville ook hier de rest van de dag alleen een beetje wezen zonnen en chillen.

Op zondag 17 juni ben ik alleen (zonder Rebecca ) naar Magnetic Island gegaan dat was een super mooi eiland vol met dieren en natuur en oude Forts. Op het eiland heb ik een auto gehuurd( een kleine Barbie auto met 4WD), de auto was zo schattig en klein🤗😂😍. Met mijn Barbie auto ben ik heel het eiland rond gereden, naar alle stranden, naar de awesome forts , naar de kleine schattige rock Wallabies  en een mooie bushwalk gedaan. De forts waren super mooi en een prachtig uitzicht, de Wallabies waren intens schattig, tijdens de bushwalk vele wilde koala’s gezien. De dag op het eiland was super tof en het was vooral fijn om even tijd voor mezelf te hebben.

Op maandag 18-06 zijn we verder vertrokken naar missionbeach waar ik jullie de volgende keer over ga vertellen

Groetjes uit Australië 🇦🇺😘

1. Angelie mam:
    Enthousiast en spontaan ! Het geluk straalt van je verhaal ❤️😝😘
  2. Maarten Dekkers:
    21 juni 2018
    Schitterend verhaal en prachtige foto's. Alweer leuke mooie en leerzame dingen meegemaakt. 👍💋
  3. ANJA VAN WOENSEL:
    21 juni 2018
    Hartelijk gefeliciteerd met alweer 22 jaar.Wat zijn wallabies ?
    Jij heb voor je hele leven in het vooruitzicht meer dan genoeg leuke herinneringen om naar terug te kijken.
    Dat je nog maar heel veel meer leuke herinneringen mag ontdekken.
    Veel liefs Anja.
  4. Amber Dekkers:
    21 juni 2018
    Hey hey zeker top herinneringen en Anja Wallabies zijn mini kangeroe’s je ziet ze bij de foto’s