Second week is ranch week 👩🏽‍🌾🤟🏻

5 mei 2018 - Tamworth, Australië

Hallo luitjes

Alweer bijna vergeten om mijn 3e blog te schrijven dus hier komt ie.

Ik ben nu ondertussen al weer 21 dagen in Australië wat gaat de tijd snel als je het leuk hebt. Ik wou eigenlijk al over me 3e week gaan praten maar eerst de 2e week haha.

Hoe was mijn tweede week in Australië in 2 woorden fucking amazing 🤟🏻. Mijn tweede week begon zondag 22-04 met een lange trein reis van 7 uur vanaf Sydney richting Tamsworth een leuk klein dorpje in de outback van Australië. In de hostel in Tamsworth heb ik een Duits meisje Rebecca ontmoet die ook naar ranch ging zei is ook in Australië aan het backpacken we hebben besloten om vanaf 20 mei samen te gaan backpacken en op roadtrip te gaan door Australië met haar 4WD auto 🚍🚘🤟🏻

Back to the ranch 👩🏽‍🌾

Maandag begon mijn ranch cursus op de ranch leconfield. Dit is a natural horsemanship farm. Dit betekent dat menses van de ranch hun paarden op een natuurlijk manier rijden op een goede , vriendelijke en een zijn met hun paard. Het is een soort kruising tussen western, engels en het natuurlijke gedrag van het paard.

Maandag begonnen we de dag met een les natural horsemanship hoe je een band kunt krijgen met je paard. Zo mooi om te zien hoe een paard en mens een band samen vormen 😍. Daarna kregen we een paard toegewezen voor de hele week. Mijn  paard was two socks een zwart paard met twee witte sokken bij de achterbenen. We eindigden de dag met natuurlijk paardrijden op heuvels/bergen vol met natuur hoe gaaf is dat.

Dinsdag begonnen we met de schapen binnen te halen te paard en daarna gingen we aantal schapen scheren. Na het scheren heb ik ook gezien hoe ze een schaap doodde en hoe het gevild/gesneden werdt tot stukken vlees om te eten en iedereen denkt nu vast wil je dat zien dat is toch erg. Maar hier in Australië is het normaal als je vlees op je bord wilt in de outback dat je een van je eigen dieren dood en op eet. Het was best interessant om te zien van een levende schaap tot een stuk vlees op je bord veel van geleerd. Er komt een dag dat je het zelf ook moet doen als je iets te eten wilt.

In de middag  begonnen we met oefenen van lasso gooien en zweepslagen/crackers zo gaaf om te doen. En ja Amber Dekkers kan voortaan lasso gooien hahahahah 😂😂😂

We eindigde de dag om de schapen terug te brengen te paard naar de wei in de heuvel.

Woensdag gingen we op lange buitenrit ( trailride) met een lunch op een hoge berg super mooi. In de middag hebben we geleerd om hekken te maken en onkruid te wieden want dat is echt een plaag op een boerderij in Australië vooral omdat de dieren het onkruid niet mogen eten en de planten gebruiken al het water waardoor andere planten uitdrogen. En er is al heel weinig regen/water in de outback. Er was al 3 maanden geen regen gevallen toen ik op de ranch was. Woensdag avond deden we voor de grap met de groep een regendans bij het kampvuur en je geloofd het nooit maar die nacht heeft het geregend hoe fucking awesome en raar is dat. Normaal ben ik niet blij met regen maar toen iedereen ging uit bed en gingen rennen, dansen en lachen in de regen🤗😂🤣🤟🏻

Donderdag mochten we dan eindelijk de koeien binnen halen te paard dat was zo geweldig nog geweldiger dan de schapen binnen halen voelde me echt een cowgirl 👩🏽‍🌾🐮eenmaal de koeien binnen gehaald mochten we ze gaan proberen te vangen met een lasso en ja hoor je geloofd het nooit ik heb in totaal 3 koeien gevangen met me lasso✌🏻nadat we alle koeien gevangen hadden gingen we hun gezondheid checken in een soort paddocks.

Nadat alle koeien gecheckt waren brachten we ze terug en gingen we een toernooitje houden met lasso gooien helaas niet gewonnen was 3e ☹️😋

Toen was het al weer vrijdag shit wat ging de 2e week snel. Laatste dag op de ranch 😩 😔 wat ging ik iedereen missen het uitzicht, de medewerkers, de groep , de ranch en vooral me paardje two socks🐴

Maar op mijn laatste dag heb ik zoveel gedaan en geleerd. We begonnen met een mooie ochtend rit in de heuvels, toen gingen we op de terug weg een andere groep koeien halen die we gingen gebruiken om achter een koe aan te gaan met je paard en de koe in een apart hok/ paddock te jagen zo gaaf. Volgens mensen van de ranch was ik de badass en  de beste van de groep die achter de koe aan ging. Dit vondt ik een van de vetste dingen ooit om te doen.

Helaas was de dag hierna al weer bijna voorbij we eindigden de dag met een etentje en wat drank in een local pub. Een echte western pub dat was gewoon awesome.

De rest van de week hadden we ook elke dag een les natural horsemanship zo gaaf om te zien hoe je band krijgt met je paard en hem kunstjes zoals: liggen, rond draaien, jou laten volgen, achteruit laten lopen en nog veel meer. 1 woord amazing. Elke avond een kampvuur en lekkere BBQ  zoals Australiërs het noemen een heerlijke BARBIE.

Dit was me een toffe, geweldige awesome week. Ben na de ranch nog twee nachten in tamsworth gebleven en gechilld met vrienden van de ranch hierna ging ik weer terug naar Sydney en begin ik maandag met surfcamp waar ik jullie alles over vertel in me volgende Blog

Hoop dat ik jullie een beetje kan vermaken met me verhalen

Peace out till next time cowboys and cowgirls ✌🏻

1. Angelie mam:
    5 mei 2018
    Veel geleerd , veel gevoeld he meid wat een heerlijk weekje voor jou dat geeft ons ook een blij gevoel om je verhaal te lezen en een beetje mee te voelen ...awesome cowgirltje van ons ❤️💋
  2. Agnes:
    5 mei 2018
    Gaaf Amber wat een avonturen maak je mee heel leuk en wij genieten zo mee met jou veel plezier en tot je volgende blog 😘
  3. ANJA VAN WOENSEL:
    5 mei 2018
    Fijn Amber dat je je verhaal met ons deelt, ik word er emotioneel van (horsemanship). Ik gun het je ook zo van harte.

Dag stoere cowgirl!!!
  4. Marjan:
    5 mei 2018
    Geweldig om je verhalen te lezen, Amber!😀 Het plezier en het enthousiasme spatten eraf.
    Enjoy and have fun!🍀
  5. Micha:
    5 mei 2018
    Hey Amber, vind het superstore dat Je dit avontuur toch maar in je eentje aandurft!
    Cowboys, cowgirls, het echte leven meemaken zoals dat in de outback de gewoonste zal van de wereld is.
    Hou je ogen en oren open en geniet van elke minuut!
    Veel cultuur- én reisplezier!
  6. Gerrie Pelzers:
    6 mei 2018
    Hey Amber stoer hoor wat een mooie ervaring doe je allemaal op
    Is wel wat anders dan stickeren en telefoon aan nemen enz.
    Veel plezier meid geniet ervan
  7. Leonie:
    24 mei 2018
    Hey Amber,
    Ik zie nu pas dat ik kan reageren.😳
    Je schrijft zo dat ik t me gewoon kan voorstellen.
    Zo te lezen heb je t goed naar je zin. En maak je veel leuke dingen mee. Ben benieuwd nasr je volgende blog.