Zuider eiland deel 1 β›°πŸ”πŸ’šπŸ€ŸπŸ»πŸŽ‰

26 juni 2019 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Blog 18 deel 1 ZuidereilandΒ

Mijn zuider eiland rondreis is/was gestart 🀟🏻

Op 9 juni in de vroege ochtend had ik de intercity bus gepakt naar wellington vanuit Paengaroa ( kiwi plukkenπŸ₯). In Wellington heb ik 1 nacht geslapen in Waterloo hotel vlakbij de ferry die ik de volgende dag om 8 uur moest pakken.Β

10 juni vroeg in de morgen was ik klaar voor om naar het zuider eiland te gaan. Ik was ruim op tijd bij de ferry in ieder geval dat dacht ikπŸ™ˆ. Deze druif was bijna te laat want je moest 1 uur van te voren inchecken om de boot op te lopen en ik dacht een half uur van te voren is meer dan tijd genoeg wat een doos was ik toch. Maar gelukkig mocht ik nog steeds op de boot 😁😁. Eindelijk in Picton aangekomen begon ik echt aan me rondreis met de Stray bus rond het zuider eiland.Β

De Stray bus stond klaar op de haven met onze leuke bus chauffeur/gids Romeo, leuke gast. We gingen op weg naar Abel Tasman Nationaal Park hier verbleven we 2 nachten in the Barn lodge. In Abel had ik besloten om leuk te gaan kayakken in de mooie omgeving met blauw water, zeehonden en grotten waar we door heen konden kayakken echt super tof.Β

Na 2 nachten in Abel te zijn geweest gingen we op weg naar Frans Jozef Glacier hier verbleven we ook 2 nachten. Onderweg naar Frans zijn we gestopt bij een prachtige waterval πŸ˜πŸ’š.Β

In Frans Jozef sliepen in een prachtig hostel zo mooi en luxe. Ik kreeg hier gewoon 2 x gratis wijn omdat mijn lach vol blijheid uit straalde hoe grappig is dat. Ook hadden we hier unlimited pizza avond voor $20 dollar heb nog nooit zoveel pizza gezien en gegeten dan hier hahahaπŸ˜‚πŸ˜‚. In Frans Jozef heb ik een super mooi hike van 5 uur gedaan naar de gletsjer. Zo mooi en prachtig om te zien hoe een gletsjer eruit ziet. Had niet verwacht om zoiets mee te maken in real life.Β

Na Frans gingen we alweer op weg naar Wanaka. Hier verbleef ik 4 nachten in base hostel, de hostel was okΓ© om in te slapen maar dat was ook alles. Op weg naar Wanaka moesten we raden hoeveel 1 weg bruggen er waren tussen Frans en Wanaka en ik had 28 gezegd. Geloof het of niet ik had het exact goed en ik had gewoon een gratis kroegentocht en diner gewonnen in Queenstown zo gaaf.Β

Wanaka is een dorpje langs een mega groot meer en het meer is omringd door alleen maar hoge bergen β›°πŸŒžπŸ” zo mooooooiiiii ik houd van Wanaka. In Wanaka heb een een van me zwaarste hikes ooit gedaan, ik heb een berg omhoog gewandeld/geklommen van 1578 m hoog wat was ik dood eenmaal aangekomen op de top. Ik had Roys Peak met zonsopgang gedaan echt het zo prachtig maar het is was zo koud op de top dat 5 lagen kleding niet genoeg was haha. Ook ben ik naar puzzel World geweest, een en vol met puzzels en illusies dit zou zo top zijn geweest voor Vera en Melissa aangezien hun beiden ook van puzzels houden haha πŸ˜‚πŸ˜‚.Β

Helaas gingen 4 nachten in Wanaka zo om en gingen we al weer door naar Queenstown de stad van adrenaline. In Queenstown verbleef ik ook 4 nachten in een top hostel. In Queens ging deze dame haar verjaardag uitgebreid vieren want 23 jaar is een leeftijd om te genieten van je leven dus dat heb ik gedaan. Mijn eerste dag op de 19e ben ik naar het mooie groene Milford Sound geweest( fjordland). Prachtig uitzicht op de bergen, watervallen en groene natuur vanuit de boot op water. Tijdens deze trip zei letterlijk hard op wat is Nieuw Zeeland toch mooi en wat mag ik blij zijn dat ik dit mee mag maken.πŸ’šπŸ’š

Toen was mijn dag aan gebroken mijn verjaardag whoeeeeehoeeeeee, happy birthday to meeeeeeπŸŽ‰πŸŽ‰πŸŽ‰πŸŽ‰πŸŽ‰πŸŽ‰

23 jaar en wat ging deze dame doen op haar verjaardag bungyjumpen en de grootse schommel ter wereld. Ja mensen dat lees je goed ik ben wezen bungyjumpen van een 134 m hoge gondel tussen 2 bergen in hoe gek ben ik. Nou ik kan je zeggen knettergek maar een echte levens genieter. Bungy jumpen was zo gaaf en ik was niet eens zo nerveus want skydiven vondt ik enger 1 jaar geleden. Na de bungy dacht ik van ach ja laten we de schommel er mooi achter aan doen. 300 meter lange schommel tussen 2 bergen in met een 60 meter vrije val tof he. Beide activiteiten waren super vet en gaaf en ik kon me verjaardag niet beter vieren. Had me dag afgesloten met de kroegentocht en diner tja wie wil nou geen gratis drank en eten op je verjaardag.Β

Heb natuurlijk nog veel meer gedaan maar dat vertel ik als ik weer thuis ben. Naaste alle activiteiten heb ook weer even me vrienden ontmoet van kiwi plukken en van me eerste rondreis door het noorder eiland was weer even leuk bij kletsen met iedereen.Β

Queenstown wat was je geweldig en zuider eiland wat hou ik van jou.Β

In deel 2 vertel ik je wat ik nog meer voor leuke dingen beleefd heb in de rest van het zuider eiland 😁🀟🏻

AdiosΒ

1. Angelie Dekkers:
    26 juni 2019
    Mooi hoor Gedeeltes had ik nog niet gehoord van de verhalen πŸ‘πŸ’‹