Zuider eiland deel 2 ⛰🏔💚🐳🐋👗👙🇹🇻

30 juni 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Blog 19 deel 2 Zuider eiland

Op 22 juni ben ik vertrokken van Queenstown richting Mount Cook na een zwaar avondje uit. De weg naar Mount Cook was een lange rit maar wel heel prachtig met alle bergen en rivieren om je heen. Mount Cook is de hoogste berg van Nieuw Zeeland en licht vol met sneeuw.  In Mount Cook had ik besloten om te gaan sterren kijken via een grote telescoop, professioneel sterrenkijken nog nooit gedaan. De Hemel was zo helder met alle sterren en de prachtige Melkweg alles zo mooi. Je kon de Melkweg super goed zien omdat er niks om je heen is als alleen bergen en natuur. Het kijken door een telescoop om de sterren en planeten van dichterbij te zien is eigenlijk best vaag want je kunt zowat elk detail zien net zoals de ring van Jupiter 🤩.

Na Mount Cook zijn we door gereden naar Peel Forest hier hebben we met zijn allen een groeps diner klaar gemaakt heerlijk. Na diner heb eigenlijks niks anders gedaan dan chillen, poolen en serie kijken, maar dat was wel even lekker na een druk schema te hebben gehad. De volgende dag zijn we doorgereden naar Christchurch, het was best raar om hier naar toe te rijden omdat 2 maanden geleden hier nog een aanslag was geweest.

In Christchurch heb ik Robert weer gezien van het kiwi plukken dat was vet leuk we waren samen naar een kroeg geweest die een kroegen quiz had. We waren niet slecht met de quiz maar ook niet heel goed, 11e van de 20 geworden. Ik had ook maar 1 nacht in christchurch omdat ik hier niet echt langer wou blijven niks wat ik wou doen.

Dus de volgende dag zijn we doorgereden naar het zee dopje kaikoura hier was ik heel enthousiast voor want ik ging eindelijk walvissen zien in het echt en niet op tv.

Om 13:00 was het zover walvissen ik kom er aan, ik wist natuurlijk dat het niet makkelijk was om walvissen te vinden want het is een grote zee en ze komen maar 1 keer per uur boven water voor 10 min. Maar we hadden geluk we vonden 1 walvis ( de potvis ) de 4e grootste walvis op aarde,met de grootste tanden ter wereld en ik mocht dit dier in het echt zien hoe gaaf is dat. Ik kon me ogen niet geloven dat ik de walvis echt zag en hoe groot het dier was dammmmm. Naast de walvis heb ik een albatros en 500 dolfijnen gezien echt zo’n toffe dag.

Ook in kaikoura Verbleef ik maar een nacht maar dat was meer als genoeg omdat niks wou doen naast de walvissen 😁🐋🐳. Na mijn nacht in Kaikoura was eigenlijk bijna mijn rondreis over want ik reed terug met de bus naar de ferry die me woensdag terug bracht naar Wellington in het noorder eiland. Donderdag heb ik de hele dag met de bus naar Auckland gereden want ik vertrok vrijdag met het vliegtuig naar FIJI whoehoeee kon niet wachten 🤟🏻🤟🏻🤟🏻😍😍😁😁😁 en nu ben ik hier ongelooflijk.

Dus mijn laatste activiteit in was Nieuw Zeeland walvissen spotten maar wat een toffe afsluiter. Ik was klaar voor me volgende avontuur en dat is het prachtige Fiji. Hier ben ik nu lekker aan het chillen, zonnen, eten en zwemmen op de Yawasa Island op een resort mmmhhh HEEEELIJKKKK!!!!! 😎🌞👙👗🤟🏻

Tot me volgend blog over Fiji