Kiwi plukken💚🥝

26 juni 2019 - Paengaroa, Nieuw-Zeeland

Blog 17

Hey hey

Twee weken geleden op 9 juni zondag was het kiwi plukken voorbij. Wat ging de 2 en halve maand werken snel. Kiwi plukken was een van de meeste saaie baantjes die ik ooit heb gehad. Elke 3 min 200 kiwi’s, elk uur 4000 kiwi’s en in een dag van 9 uur lang 36.000 kiwi’s plukken. In mijn totaal 2 en halve maand heb ik +- 1.800.000 miljoen kiwi’s geplukt is gewoon te gek voor woorden. Maar het is toch echt gebeurd haha. Kiwi’s plukken begon op 14 maart en eindigde voor mij op 9 juni.  Tussen deze twee datums zijn er hoop dingen gebeurd waar ik even over ga vertellen.

Hoe saai kiwi’s plukken ook was met mijn collega’s om me heen was het super gezellig en leuk. Mijn collega’s werden mijn vrienden en uiteindelijk zijn ze mijn Nieuw Zeelandse familie geworden. Kiwi’s samen plukken is een grote familie. De mensen zijn super tof. Ik heb met een aantal mensen tof samen mogen wonen in  ons mooi roze huis in Pengaroa. We woonde met zijn twaalven in het huis, 5 binnen en 6 buiten in hun auto’s/campers.

Cory- de gitarist uit Canada

Romain- de chef uit Frankrijk

Maira- mijn kamergenoot uit Letland

Mc- danseres met vuur uit Frankrijk

Mirja- pasta eter uit Duitsland

Margaux- uit Frankrijk en houdt van iedereens eten.

Milly- kapster uit Frankrijk

Paris- gitarist/hippie uit New York Amerika

Emily- gek eenden meisje uit

FrankrijkFrancesca- een Duits/Italiaans meisje met een groot hart uit Italië en nu een goede vriendin.

Deze mensen zijn mijn familie geworden in een korte tijd. De uren dat we samen kiwi’s hebben geplukt vlogen voorbij omdat we lol hadden. We starten onze tijd samen in het huis met een housewarming party/verjaardag margaux om iedereen te leren kennen want we waren net ander halve week gestart met kiwi plukken. In het huis deden we vaak leuke spellen zoals shithead, monopoly, beerpong, big tractor, hints en puzzelen. Ook hadden we leuke film avondjes als groep lekker chill op de bank, behalve als we een enge horror film gingen kijken dan zaten we meer knus dan chill op de bank. Het meeste haatte ik altijd dat paris altijd me liet schrikken tijdens de horrors haha, ik was altijd de gene die ze pakte 😑.

Na onze eerst house party hebben we natuurlijk meerdere feestje gegeven in ons mooi roze huis. Het was altijd gezellig, genoeg gedronken op elk feestje en vooral veel beerpong gespeeld. Ik was natuurlijk de beerpong kampioen van ons huis 🤟🏻🤟🏻🤟🏻. Dus kan niet wachten als in thuis ben om dit vaker te spelen hou van beerpong.

Ook hebben we leuke uitjes en hikes gemaakt met ons huisteam. Mount Maunganiui mountian hike, strand tripjes, Papamoa Hills hike, geheime waterval en onze mooie tripjes naar rotorua heet water rivieren, watervallen en baden. Die natuurlijke spa’s waren zo lekker enorm genoten van een gratis Spa.

Maar beste van alles waren onze familie avondjes in het huis. 1 van ons deed dan koken met help natuurlijk en in de avond spelletjes, verhalen en films heerlijk. Ook ik heb gekookt maar liefs 3 keer in het huis mijn eigengemaakte overheerlijke pannenkoeken waar iedereen geen genoeg van kon krijgen😂😂😂😂😋. Dus plaats van ik 1 keer zou koken nou dat  werdt 3 keer hahahahaha. Mijn lievelings gerecht was de vegatarische Italiaanse lasagne van Francesca. Krijg als speeksel in me mond als ik er aan denk😋😋😋😋.

Ik heb echt mijn tijd van me leven gehad 3 maanden lang. Alleen maar genoten van alles en iedereen om heen. Hou van me huisgenootjes ❤️❤️

Mijn volgende blog is al onderweg van me zuider eiland die in 2 dagen eindigt dus tot gauw

Houdoe 🤟🏻❤️💋

1. Angelie Dekkers:
    26 juni 2019
    Een hele mooie tijd en ook weer nieuwe vrienden Fijn dat het werken zo erg meeviel ❤️💋