Noorder eiland 🗻🏔⛰

4 juni 2019 - Paengaroa, Nieuw-Zeeland

Blog

Hey hey

Ik heb allang niet van me laten horen maar hier ben ik dan weer na al die maanden.

Laatste blog scheef ik over Australië en me reis met me ouders nou is dat al weer even geleden heb ik besloten om dat achter wegen te laten en te schrijven over nieuw zeeland waar ik op dit moment ben. Dus hier kom ie dan.

Op 24 februari ben ik vertrokken vanuit Melbourne Australië naar Auckland Nieuw  Zeeland. Mijn eerste 5 dagen in Nieuw Zeeland ben ik verbleven in Base Hostel in Auckland. Ik moest een aantal dingen regelen zoals bankaccount, belasting nummer en telefoonnummer. Maar het belangrijkste van alles was natuurlijk mijn reis van het noorder eiland plannen.

In mijn eerste 5 dagen in Auckland heb ik naast alle belangrijke dingen ook wat leuke activiteiten gedaan.

Mijn eerste dag had ik een beetje last van heimwee en zat ik niet zo lekker in me vel omdat ik weer afscheid moest nemen van mam en pap, dat was best heftig voor de 2e keer. Beetje verdrietig maar bellen met thuis helpt altijd.❤️🙏🏼 2e dag was luierdag haha.

Mijn 3e dag was ik naar Mount Eden geweest, dit is een hele oude vulkaan waar je mooi kunt kijken over heel Auckland kijken. zo mooooiiii.

Mijn 4e dag in Auckland ben ik samen met Yuri mijn kamergenoot een rondje om de stad geweest om even Auckland te verkennen. Maar helaas is er niet veel te doen in deze stad😅. Als je ooit een steden trip ver weg wil maken ga dan niet naar Auckland #boring.

Dag 5 was een van me beste dagen in Auckland. Dat was Piha Beach, het zwarte strand met een prachtige omgeving. Wat kan ik nou zeggen over dit strand, elke sec/min/uur dat ik hier was vondt ik helemaal waard. Zo mooi, het zand is zwarter dan zwart, een super mooie blauwe zee en groene natuur wat wil je nog meer. Ontzettend genoten van deze leuke dag.

Dag 6 begon mijn ander avontuur en dat was mijn rondreis door het noorder eiland met de Stray bus. We hadden een lange reis maar de Bay of Islands/Paihia in het noorden van het noorder eiland. Hier had ik dezelfde dag nog een Bay of Island cruise langs alle eilanden gedaan en 1 speciaal eiland, het olifanten eiland. Was heel mooi en toffe afsluiting met dolfijnen had wel wat meer verwacht van de Bay of islands maar het was het nog steeds waard om te zien.😍🐬.

Volgende dag zijn we naar Cape Reinga gegaan het noordelijkste puntje van nieuw zeeland waar de tasman sea and Pacific Ocean bij elkaar komen en dat is heel gaaf om te zien. Als afsluiting nog even wezen zandboarden van de hoge duinen. Tja top dag.

De dag daarna was onze laatste dag alweer in de Bay of Islands hebben niet veel gedaan dan alleen chillen op het strand. Weer op weg richting Auckland om voor 1 nacht te overnachten.

Vroeg in de ochtend vertrokken we naar hahei heerlijk slapen in een resort voor 2 dagen mmhh. Na de eerste nacht hebben we een mooie hike gedaan naar Cathedral Cove strand, super mooi, fel blauw water en witte rotsen. Op dit strand is een scène opgenomen van Narnia hoe vet is dat en ik ben hier gewoon geweest.

In de avond hebben we een keer iets geks gedaan we zijn lekker wezen skinny dippen in de zee en omg. Tijdens het skinnydippen gebeurde er iets heel moois en apart, het water lichte op met kleine led lichtjes, lichtgevende plankton 😱🤩. Hoe meer slagen ik maakte hoe meer het water licht gaf was echt zo mooi en gaaf😍❤️. One in a lifetime experience.

Heel jammer dat we hahei al weer moesten verlaten na 2 dagen maar het was tijd om de volgende plek te gaan verkennen en dat was rotorua hier verbleef ik 4 nachten. Rotorua was the place to be in het Noord Eiland.

In rotorua heb ik echt van alles gedaan de eerste dag raften van de hoogste waterval waar je vanaf kon raften 7 m hoog. De dag erna wai o tapu dat was heel gaaf om te zien. Meren die verschillende kleuren hadden, geiser, stomende hete meren ,modderbaden en verschillende kleuren rotsen. Het beste van alles was zelfs dat je in een rivier kon zwemmen die warm was van natura lekker 30 graden, super chill.

Dag 3 was mijn beste dag van me leven aangebroken en dat was hobbittown aaahhhhhh. Was zo blij dat ik daar naar toe kon gaan en alle kleine hobbit huisjes kon zien en zien waar alles opgenomen was. A dream became true life🤩😇😁.

In de avond na hobbiton ging ik naar een Maori Village een beetje cultuur snuiven. Het was heel apart maar tegelijk mooi om te zien hoe de Maori vroeger leefde en soms nog steeds zo leven, heb 100% respect voor deze mensen.

Toen gingen we weer verder naar lake taupo om een tussenstop te maken. Lake taupo was heel lang geleden een grote vulkaan maar nu is de krater gevuld met regenwater wat nu een groot meer is geworden best vet om te zien.

Na taupo reden we door naar Blue duck station hier verbleven we 2 nachten. Heb echt van alles gedaan bij Blue duck. We begonnen de volgende dag met paardrijden in de bergen, toen kayakken op de rivier, kleine safari met de quat en als laatste klei duif schieten, leuke dag.

Na 2 nachten Blue duck reden we door naar Raehiti hier was de tongario berg. Ik heb hier de tongario crossing gelopen een hike van 19,6 km omhoog en omlaag. Ik zag hier in het begin een beetje tegen op maar wat was het waard om deze hike te doen. Ongelofelijk mooi uitzicht, natuur en prachtige blauwe/groene meren. Maar wat was ik dood aan einde van deze dag ik deed er in totaal 6 uur over en had er een paar blaren aan over gehouden pppfff. Maar ik zou het zo weer doen.

Volgende dag gingen we op naar Wellington de stad van het zuiden in het noorden ( zo wordt het genoemd). In wellington zijn we leuk een avondje op stap geweest met onze groep, zuipen tot je er bij neer valt. Volgende morgen hartstikke brak maar moesten er toch vroeg uit om nog iets van deze dag te maken. Had besloten om op lord of the Rings tocht te gaan. Tijdens deze tocht laten ze je alle plekken zien waren scènes van de films op zijn genomen, best leuk om te zien en de scenes na te doen.

Na 3 nachten in Wellington te zijn geweest zat me Noorder reis er echt op en moest ik aan het werk in te Puke om Kiwi’s te gaan plukken.

Dit werk doe ik nu momenteel nog steeds maar over 1 week dan zit dat er ook weer op en ga ik lekker in het zuiden eiland reizen kan niet wachten.😁

In mijn volgende blog vertel ik over mijn werk als kiwi plukker🥝