Back to reallife #working in Australia🐴👩🏻‍🌾

14 september 2018 - Glenorie, Australië

Blog 9 ❤️💋

Hey hey

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog geschreven heb maar hier is ie dan me volgende blog na 2 maanden tijd. Was me blog even vergeten oeps 😂😂😂😂😋 haha. Dit is deel 1 van het werken geniet ervan😘

152 dagen in Australië wauw de tijd vliegt. Morgen ben ik officieel 5 maanden in Australië, voor dat ik het weet zit ik hier een half jaar. ❤️

Wat heb ik al veel geleerd en beleefd in 5 maanden tijd soms besef ik het nog steeds niet. Maar na zo’n lange tijd in Australië ga je toch wel even stil staan bij alles wat je nou eigenlijk allemaal gedaan hebt. Wat heb ik toch al een prachtige mooie 5 maanden gehad zeg ongelooflijk. Ik heb leren surfen, schapen drijven te paard, lasso gooien, ben wezen zwemmen/snorkelen in Great Barrier Reef, gezwommen met schildpadden, heb de Whitsunday’s gezien,  dolfijnen en haaien gezien van dichtbij, scenic flight over Whitsunday’s en Great Barrier Reef, skydiven en heb nog zoveel meer beleefd en geleerd. Van al deze belevenissen kon ik vroeger alleen maar van dromen en nu heb ik het allemaal al gedaan en gezien. Ik kan nu al terug kijken op een mooie tijd die ik al beleefd heb in Australië. Maar aan al het fun komt natuurlijk ook uiteindelijk een eind. BACK TO REAL LIFE #WORKING☺️🇳🇿😇😋. Ik ben 2 maanden geleden op 4 juli begonnen met werken op een paardenstal in glenorie 1 uur van Sydney vandaan. Ik werk op de paardenstal als een groom/stalmedewerker met hoge lopende dressuur paarden in competitie.

Ik zou even vanaf het begin vertellen wat ik allemaal beleefd heb de afgelopen 2 maanden in glenorie.

Op woensdag 4 juli werdt ik opgehaald in glenorie bij het bus station, er kwam een vrouw aan rijden in een Mercedes cabriolet en ik kon niet geloven dat ze van de paardenstal was, had eerder een truck verwacht haha. Na 15 min te hebben gereden kwam ik aan bij een mega groot huis met grond, ik dacht echt van waar ben ik beland. Ze hadden hun eigen privé stal met 8 paarden, paddocks, 1 rijhal, 2 buiten arena’s, longercirkel alles wat je maar kon wensen. Gelijk dezelfde dag nog ben ik mee gaan lopen met mijn nieuwe collega Joelle uit Duitsland om het werk en de paarden te leren kennen. Het leek me zeker leuk werk en ik dacht dat ik wel hier zou willen werken.

Voordat ik vertel hoe me eerste werkdag en week was geweest, eerst maar eens een klein beetje vertellen over de paardjes en de eigenaars. We hebben in totaal 8 paarden, op stal staan 4 paarden Diva, Sonne, Rio en Raven, achter op de wei/paddocks staan 2 merries SS en Fonteyn die met pensioen zijn, 1 hengst Donario die met pensioen is en de jonge hengst Quartz van 2 jaar die nog beleerd moeten worden. Alle paarden zijn op hun eigen manier leuk, het paard waar ik het meeste klik mee heb is Diva. Zei is een paard die ook echt haar naam eer aan doet soms dan haha, maar ze heeft ook een andere kant dat ze zo lief en interessant kan zijn.

De paarden op stal worden elke dag bereden door Stuart en TerryAnn de eigenaars. In het begin dacht ik dat Stuart en TerryAnn echt het gedrag hadden van rijke stinkers omdat ze zo leven. 1 ding dat ik geleerd heb mensen niet gelijk oordelen als ze rijk wonen haha maar ze zijn super aardig, zorgzaam en helpen je altijd als je ze nodig hebt. Ze reizen beiden vaak op en neer naar Münster Duitsland omdat ze daar ook 4 paarden hebben staan soort van 2e thuis dat is best gaaf. Ze hebben al gevraagd of ik bij hun op bezoek kom in Duitsland en dat ik ga ik zeker doen zodra ik terug kom van me rondreis.

Wat is mijn werk nou eigenlijk voornamelijk, dat zou ik je even in het kort vertellen. Mijn werk bestaat uit:

paarden voeren
Poep scheppen hoort er ook bij 😂
Stallen schoonmaken
Klaar maken van de paarden zodat ze hun kunnen rijden
Medicijnen geven
Longeren van de paarden
Op de wei zetten en binnenhalen
Op quat en de golfcar vrijwel alle taken doen zoals: poep scheppen paddocks/wei, voeren, paarden buiten brengen en binnenhalen en nog veel meer
Voer klaarmaken

Dit zijn de hoofdtaken elke dag maar we hebben ook bijtaken zoals: dingen schoonmaken, paarden wassen, wilde kangeroe’s voeren, dingen maken etc haha

Nu je eigenlijk een beetje weet wat ik eigenlijk elke dag doe zou ik vertellen hoe me eerste dag en week was

Mijn eerste dag was heel leuk maar vooral ook zwaar. Het leven op een paarden stal kan soms best zwaar zijn hard werken, veel lopen en zoveel doen in een dag ppfff. Ik wist 100% dat de eerste weken vrij zwaar zouden worden omdat ik na 3 maanden vakantie te hebben gehad niet meer in het werkritme zat. Maar ik wist na me eerste dag ook dat het zo fijn was weer in de buitenlucht te werken in een super mooie natuurlijke omgeving, te werken met de paarden, dat Joelle, Stuart en TerryAnn zo aardig zijn en je bent de hele dag bezig met je taken met muziek op achtergrond en de tijd vliegt om alsof het niks is.

Na me eerste dag had ik al besloten om te blijven voor minstens 4 maanden.

Eindelijk was me eerste week om en had ik anderhalve dag vrij omg wat was ik gebroken na me eerste week maar wel goed gebroken hahahahahhahaha. Ik was zeker toe aan me vrije dag en ik heb niks anders gedaan als chillen met series en films op Netflix.

Nu gaan we weer verder met het werk leven tot me volgende blog die ik eind deze week ga schrijven.

Tot de volgende week. 🤗

Enjoy ❤️

1. Leonie:
    Hey Amber,
    Voel je je daar n beetje als in de MCClouds-serie? Als ik de naam goed heb onthiuden. 😀
    Nog veel Werk-plezier😉
  2. Angelie Dekkers:
    14 september 2018
    Hoi meisje Mooi geschreven en het lijkt inderdaad wel een beetje op mcloud daughters he ?!Ik mis de werktijden van 6:00-13:00 en van 15:00-17:00 en dan nog even 20:30 checken in het verhaal 🤪en ik mis foto ‘s waar wij al zolang op wachten 😉 Verder ben je daar wel op je plaats het is dat het ginds is en dat je het maar een 6 mnd mag doen Maar hierdoor heb je ook weer interesse gekregen om nog meer uit je zelf te halen ..ik denk dat dat in deel 2 komt 😉💋❤️
  3. Amber Dekkers:
    14 september 2018
    Ja werktijden ben ik vergeten mam maar vertel ik in deel 2 eind deze week haha er zijn nog meer dingen die ik niet verteld hebt maar dat komt allemaal in deel 2 hahahaha

Het is idd een beetje als mcclouds daughters en ben er nu ook een Leonie en dankjewel zal zeker lukken nog 4 maanden te gaan en dan weer reizen. Maar volgende week komt me volgende reisverhaal met alle details

Foto’s staan erop en de filmpjes komen volgende Week 💋❤️
  4. ANJA VAN WOENSEL:
    Ha Amber,
    Hard werken dat wist ik wel dat jij dat kon,ik vind het knap van je dat je dit alweer 5 maanden doet.Wens je nog veel succes met al nieuwe dingen die je nog gaat ondernemen.
  5. Amber Dekkers:
    Dankjewel Anja en Peter.

Ik werk idd hard, en ik ben ook zeker trots op mezelf dat ik al zo ver ben gekomen 5 maanden is al best lang en ik heb al zoveel bereikt. Er gaan nog zoveel belevenissen komen en nieuw dingen die ik ga ondernemen waar ik 100% van ga genieten
  6. Lize Van randen:
    14 september 2018
    Hè ambertje.fijn dat je t naar je zin hebt en dat harde werken hoort erbij.nog een leuke countryboy ontmoet??? enjoy have fun en vooral genieten groetjes ilzke de buuf
  7. Amber Dekkers:
    18 september 2018
    Hey buuf heb het zeker naar me zin en hard werken hoort er helaas bij maar allemaal voor een goed doel.

Hahaha nog geen countryboy ontmoet alleen een Duitse jonge maar die is al weer naar huis helaas. Ga zeker nog fun hebben en genieten dankje