Blog 10 working at horsefarm part 2 and holidays december

31 januari 2019 - Glenorie, Australië

Blog 10 deel 2 werk

Hey luitjes

Heb er eindelijk weer aan gedacht om een reisverhaal te schrijven na een lange tijd wat ben ik toch een muts. Oké hier komt ie dan.

Zoals in mijn laatste

Tja was weer een muts, weer me blog vergeten te schrijven, ach joh kleinigheidjes houdt je altijd🤗😅 nu terug naar me blog haha.

Vorige week heb ik mijn laatste werkdag gehad op de paarden boerderij ik heb een leuke 7 maanden gehad met mijn bazen TerryAnn en Stuart en met collega’s Joelle, Kate, Maria en Lina. Ik heb veel geleerd maar vooral genoten. Afgelopen 7 maanden heb ik naast werk nog veel leuke dingen gedaan in me vrije dagen waar ik even over ga vertellen.

Laten we beginnen met het opera house Sydney. Ongeveer 6 maanden geleden ben ik samen met mijn Travelmaatje naar een echt opera geweest. Wij hadden tickets geboekt voor de opera Aida( een zielige romantische opera). Ik was heel erg enthousiast voor Aida omdat ik nog nooit in me leven naar een opera was geweest dus was zeer benieuwd of ik het wel leuk zou vinden. Eenmaal waren ik en rebec er klaar voor met mooie kleding om voor het eerst het opera house binnen te gaan, alles zag er zo mooi uit. Uiteindelijk zaten we op onze plek en begon de opera. De opera was geweldig, mooi, heel apart maar ook zielig. In het begin snapte ik er helemaal niks van maar halverwege begon ik het begrijpen en wat was het mooi. Top ervaring!! ❤️😇

Naast opera house ben ik naar verschillende stranden geweest zoals, Bondi Beach, Coogee Beach, Tamarama Beach en Palm Beach. Iedereen kent Bondi Beach natuurlijk van bondi rescue. Bond is een leuk strand maar wel altijd heel druk maar genoten deed ik altijd. Coogee vindt ik een top strand, lekker rustig, mooie natuur ja was helemaal top. Tamarama vondt ik niet zoveel aan was leuk voor 1 keertje. Ja het beste strand was toch echt Palm Beach wat een prachtig strand, palmbomen, donker geel zand, fel blauwe zee, mooie natuur en super aardige mensen overal. Ik vondt dit strand het beste van alles maar helaas was het 2 uur rijden met de auto.

Chillen op het strand was natuurlijk alles maar heb ook wat actieve dingen gedaan. Ben naar koala park sanctuary geweest dit is een kleine leuke dierentuin waar ik mijn nieuwe vriendin heb leren kennen uit Engeland. Louise was echt me beste maatje in de laatste 5 maanden.

Tijdens mijn werken heb ik ook natuurlijk kerst gevierd op Australische wijze. Mijn kerstavond heb ik doorgebracht met TerryAnn en Stuart was totaal anders dan thuis omdat we een feesttoeter kregen waaraan ieder persoon aan een zijde moest trekken en wie won kreeg een gekleurd kroontje met spelletjes en het kroontje moest je dan hele avond op hebben. Ook hadden we hele grootte kalkoen mmhhh was lekker en leuke avond. 1e kerstdag heb ik doorgebracht met Louise en een paar andere backpackers op Bondi Beach met me kerst muts op en 35 graden wat wil je nog meer met kerst hahaha. 2e kerstdag moest ik helaas werken maar met kerst muts op 🤶🏼. Kerst voelde alleen niet echt aan als kerst door de 35 graden.

Toen kwam oud en nieuw ja dat was gewoon helemaal super in Sydney. We hadden een mooi plaatsje bij het water. Recht tegenover opera house en aan de rechterkant de Harbour bridge top plaats. De vuurwerk show was mega awesome nog nooit zoiets vets gezien.

Toen kwam mijn laatste werkweek eraan op de Horse farm. Het moeilijkste was afscheid nemen, traantjes zijn er zeker gelaten maar ik heb een mooie tijd gehad daar en ik was er klaar voor om weer te reizen. Ook had ik er zin om eindelijk me ouders op te pikken in 3 dagen van het vliegveld maar eerst had ik nog een leuke weekendje voor mezelf in Manly Beach 😇❤️

dit was het weer volgende bloggie komt er weer aan. Adios 🤟🏻