Blog 13 Blue Mountains

3 februari 2019 - Blue Mountains, Australië

Blog 13 Blue Mountains

We begonnen de morgen met een ander half uur ritje richting Wentworth Falls. Hier was ik 7 maanden geleden nog geweest met me reismaatje Rebecca en omdat ik het hier zo mooi vondt had ik besloten om dit ook aan me ouders te laten zien. De Wentworth Falls is een van de mooiste watervallen die ik tot nu toe gezien had in Australië. Wentworth Falls staat bekend om zijn hoge trappen die helemaal afdalen in het dal van de berg, dus hebben zeker wel zo’n 200 treden naar beneden gelopen richting het dal van de berg. Helaas als je naar beneden gaat moet je ook weer omhoog en dat was toch wel zwaar voor ons allemaal maar met een paar rust pauzes tussendoor kwamen we uiteindelijk weer boven.  Trots op papa en mama👍🏻👍🏻❤️. We genoten deze dag van een prachtig uitzicht op de Blue Mountains en Wentworth Falls met een heerlijk zonnetje. Na de Wentworth Falls zijn we 15 min doorgereden naar onze camping katoomba Falls caravan park waar we voor 2 nachten zouden blijven, een leuke natuur camping. In de avond hebben we het maar even wat rustig aan gedaan naar zo’n vermoeide dag. We hebben een leuk spelletje kaarten gedaan met een lekker drankje. Ik had aperol spritz mmmhhhh wat wil je nog meer op een warme avond😋😋😋.

De volgende ochtend stonden we op rond een uurtje of 9 want we konden op loopafstand lopen naar de Blue Mountains. We gingen naar het hoogtepunt van de Blue Mountains de Three Sisters en daarnaast de Katoomba Falls. De Three Sisters bestaan al honderden jaren in de Blue Mountains sinds de aboriginals hier leefde. De aboriginals hebben de Three Sisters namen gegeven de hoogste van 922 m heet ( Meehni), 918 m heet ( Wimlah) en de van 906 m heet (Gunnedoo). Deze namen hebben te maken met de aborignals die vroeger leefden in de Blue Mountains aan de namen zit een heel oud verhaal aan verbonden maar te lang om hier te vertellen maar je kunt het altijd vinden op Google. Want ja Google weet alles hahaha.

We hebben de Katoomba Falls en de Three Sisters via 4 leuke manieren ontdekt eerst zijn we via een heel stijl treintje die helemaal het dal in ging van de Blue Mountains was best wel vet leek net een achtbaan in slow motion. In het dal hadden we vele dingen gezien mooi flora, oude mijn schachten, oud gereedschap voor de mijnen, kool, verhalen over de mijn gelezen en een soort dinosaurus parkje gezien. Was heel interessant met de mijnen en alle mooie flora was natuurlijk prachtig. Na ongeveer 2 uur rond gewandeld te hebben gingen we weer naar boven met de cableway (kabelbaan). Na zo’n wandeling krijg je toch best honger dus even een goed Angus beef burger gaat er wel in NOMNOMNOM😋😋😋😋😋😋. Na een volle maag gingen met de scenic way( kabelbaan tussen twee bergen in) naar de andere kant waar we aan de linkerkant de grote Katoomba waterval konden zien en aan de rechterkant de Three Sisters was best een vette ervaring want met het karretje kon je 360• graden zien. Eenmaal aan de andere kant aan gekomen zijn we door gewandeld naar de Three Sisters zodat je ze van dichtbij kon zien. Ik en papa zijn zelfs nog even de giant stairway afgelopen naar de honeymoon bridge die tussen de Three Sisters in zat. Dat was me toch wel even pittig met spierpijn in me benen maar het vader dochter team is het gelukt. Ik vondt de Blue Mountains echt helemaal geweldig, mooie natuur en diertjes, watervallen, lekker temperatuurtje,  prachtig uitzicht op de bergen en het dal en actief een beetje wandelen waren echt 2 toffe dagen. Nu wel spierpijn voor de rest van de week😩💪🏼 vooral mijn kont doet zeer wist niet dat ik in me dikke reet spieren had zitten.

Na 2 gesloopte en vermoeide dagen gingen we vrij op tijd naar bed zodat we de volgende dag vroeg aan konden rijden naar het Italiaanse gedeelte van Australië, Hunter Valley. Hier gingen we slapen bij mijn ozzie mom Marian op de olijven boerderij.

Dat was het weer voor vandaag volgende verhaaltje komt er al weer aan.

Till my next story💋💋💋

1. ANJA VAN WOENSEL:
    7 februari 2019
    Wat kan een mens in een korte tijd toch veel moois zien,geniet ervan!!