Fucking surfcamp 🤟🏻🤙🏻

10 mei 2018 - Seven Mile Beach, Australië

Blog 4

Hey mates

Alweer 25 dagen in Australië my God wat gaat te tijd snel tja als je het altijd leuk hebt vliegt de tijd voorbij.

In week 3 begon ik aan mijn volgende avontuur surfcamp. Ik dacht doe eens gek en laten we eens gaan surfen. Ik kneep hem natuurlijk wel een beetje voordat ik naar surfcamp ging omdat ik natuurlijk nog nooit op een surfboard had gestaan. Maar ja surf camp leek me gewoon fucking awesome beetje chillen, zonnen, surfen, eten en vooral genieten wie wil dat nou niet toch🏄🏻‍♀️🤟🏻☺️. Maar terug naar mijn week bij surfcamp hahan

Maandagochtend werden we vroeg opgehaald in wake up hostel in Sydney. We hadden een 3 uur busrit tot we eindelijk ergens waren wat totaal niet op surfcamp leek het was een caravanpark.

Ik dacht echt is dit nou surfcamp maar nee hoor we liepen een stukje verder en we kwamen bij surfcamp terecht. Wat gaaf zag surfcamp eruit. Allerlei huisjes in verschillende kleuren met surfboarden op de muur, schilderijen, woorden op de huisjes geschreven zoals: allowa, surfmate, green waves, chill, relax nog veel meer, we hadden een paar hangmatten, ligstoelen, mooie natuur echt gewoon geweldig.

De middag hadden we gelijk al een surfles. Als eerste moesten uit gaan zoeken of je een regular of een goofey surfer bent.

regular surfer ( je rechtste voet staat naar achter en je linker voet naar voren. Je hebt het koord die verbonden is met het surfboard dan om je rechtste voet
Goofey surfer ( staat je linkse voet naar achter en je rechtse voet naar voren. Je hebt je koord om je linker voet.

Ik was/ ben een regular surfer ( ze noemen dit in Australië de echte surfers )

Daarna begonnen we met eerst te leren staan op een surfboard op het zand en hoe je moet peddelen en dat was funny om te doen en lekker zand happen 😂😂

Maar dan komt het moeilijkste🧐

Hoe moet je nou eigenlijk staan op een surfboard vanuit ligstand dat gaat als volgt:

-eerst kijk je naar een goede golf
-dan jump je op je surfboard ( wel liggend )
-dan peddel je rustig aan tot de golf je voeten raakt
-daarna peddel je 3 x heel hard en dan komt het moeilijkste. STAAN!!!!
-Push up ( druk jezelf omhoog met je handen)
-Chicken leg ( in mijn geval buig je rechterbeen met je tenen naar buiten gericht )
-Front foot ( in mijn geval me linkervoet die je tussen je twee handen in zet
-Jump on your board and surf the wave ( je duwt je zelf omhoog en buigt je knieën een beetje met je handen naar voren gericht en je surft WHOEHOEEE JEEEEJJJ AWESOME TOCH😎

Na eenmaal dit een paar geoefend op her strand mochten we eindelijk het water in jeeejjj. De eerste golf die ik probeerde te pakken ging ik natuurlijk gelijk kopje onder best wel frusterend maar no worries we pakken gewoon de volgende golf. Na het een paar keer geprobeerd te hebben lukte me het eindelijk om op mijn knieën de golf te nemen want gelijk staan op een surfboard is een hele uitdaging.

Ik bleef proberen en proberen tot ik eindelijk dacht van ik kan gaan staan omdat ik me evenwicht had gevonden.

Ik zei tegen mezelf I can do this en ik zag de golf achter me ik peddelde peddelde en peddelde, de golf raakte me voeten ik peddelde 3 x en probeerde op te staan en toen ging het goed fout helaas.

Iemand anders zijn/ haar surfboard vloog in golf tegen mijn hoofd en oog waardoor ik van me surfboard af viel en eindigde met een flinke wond en heel veel bloed op me gezicht en en gelijk een dik oog. Helaas kon ik niet meer surfen deze dag en moest ik gelijk met spoed naar de dokter om alles te controleren. Ze hebben me ooglid moet lijmen en een paar andere wondjes moeten schoonmaken en behandelen ( thank God geen hechtingen was zo blij). Maar moet zeggen dat de wonden niet zo pijn deden had alleen een dik oog wat best wel irritant was ggrrr 😣

Zo eindigde mijn eerste dag op surfcamp niet zo leuk dus maar ach de dokter zei dat ik maar twee dagen uit het water hoefde te blijven. Gelukkig kon ik dus de rest van de week nog surfen jeejjjj.

Omdat ik dus dinsdag niet kon surfen vanwege mijn oog heb ik een aantal anderen dingen gedaan. Ik begon de dag met een heerlijk lesje yogo op het strand daarna een mooie wandeling door de bossen en over strand.

In de middag heb ik gekeken naar het surfen van de groep en daarna een Boksles gevolgd bij een van de surf coaches dus mijn dag was zonder surfen ook prima haha.

Dan eindelijk was het woensdag ik mocht weer het water in whoehoee ik was zo blij 😁

Om te beginnen omdat ik 2 lessen gemist had op dinsdag kreeg ik in de ochtend privé les van sem de lekkerste, knapste leukste en grappigste surfcoach die er was op surf camp dus vondt het zeker niet erg dat ik een dag gemist had hahaha.

In de ochtend heb ik al 2 x kunnen staan op het surfboard ik was zo blij en het was zo’n gaaf gevoel dat ik gewoon niet kan beschrijven. 1 woord AMAZING.

In de middag mocht ik het zelf gaan proberen en ja hoor weer een aantal keer kunnen staan wat een mooie dag was dit.

Donderdag natuurlijk weer 2 surflessen in de ochtend en de middag. Deze dag gingen we proberen de grote golven te pakken ze noemen dat de green waves. Dit zijn golven van circa 2 meter Hoog die nog niet gebroken zijn. Green waves zijn heel moeilijk omdat je nog maar een beginner bent en omdat de golf breekt als je aan het surfen bent.

Als je op een green wave wilt surfen dan moet je sneller peddelen en sneller opstaan omdat de golven zijn hoger, sterker en breken als je er een surft. Dit hebben we allemaal geleerd om te doen deze dag.

En ja ik kan jullie zeggen ik heb deze dag bij elke golf gestaan op me surfboard en op de green waves gesurfd helemaal tot aan het strand. Dit gevoel jongens en dames was geweldig hier heb ik ook geen woorden voor 🤙🏻👌🏻😁🏄🏻‍♀️

Wat een top dag was dit

En dan was het al weer vrijdag 😩😭 de laatste dag van surfcamp en ik wou echt niet gaan het was te leuk.

Deze dag hadden we onze laatste twee surf lessen deze laatste dag was de beste en de mooiste dag met surfen, de mensen , het strand en de golven. In de ochtend hebben we geleerd om trucjes te doen tijdens het surfen van een golf. Wat voor trucjes heb ik allemaal wel niet gedaan deze dag

-de boeddha
-Twerken
-Racing car( je zit dan op je surfboard met je handen naar voren en je racet tegen een ander persoon en wie verlies betaald een biertje voor de ander. Ik had gewonnen natuurlijk 🤟🏻
-98 ( Draaien op je surfboard )

Dit was gewoon leuk en grappig om te doen als afwisseling van normaal surfen.

Ik de middag mijn allerlaatste surfles met de beste mensen. Was gewoon fucking amazing❤️🤟🏻🤙🏻🏄🏻‍♀️

Naast het surfen kregen we heerlijk eten en deden we in de avond vooral drank spellen, gewone spellen en partyen

Surfcamp was voor mij tot nu mijn beste avontuur ooit

Hoop dat jullie mijn zeer lange verhaal leuk vinden

Tot de volgend keer surf buddies

1. Angelie Dekkers:
    10 mei 2018
    Mooi verhaal ,mooi amazing avontuur,🤩mooie foto’s.👍Gelukkig is het ongelukje met je oog goed afgelopen 🤪Wij trots op jij Pap en Mam ❤️💋
  2. Maarten Dekkers:
    10 mei 2018
    Weer een geweldige week gehad. Op een dik oog na. Fijn te horen dat het zo goed verloopt en dat je vooral veel plezier hebt. Ga zo door. We wachten weer op het volgende mooie verhaal. 💪👍💖 💋
  3. ANJA VAN WOENSEL:
    11 mei 2018
    Hey Amber,
    wat een goed van je om ondanks het vervelende ongelukje je toch maar mooi hebt leren surfen.En natuurlijk niet te vergeten de fijne mensen om je heen. Ik heb genoten van je verhaal. groetjes Anja.
  4. Marlies Venema:
    12 mei 2018
    Ha stoere Amber,
    Dit is wel heel anders dan een balletje over het net meppen. Zo te lezen heb je het geweldig naar je zin en ven je supergave dingen aan het doen. Geniet ervan!
  5. Piet Timmers:
    17 mei 2018
    Geweldige verhalen Amber. Fijn om te lezen dat je het zo geweldig naar je zin hebt. We blijven je volgen, uiteraard.