Roadtrip East Coast

9 juni 2018 - Gold Coast, Australië

Blog 6

Halllllooooooo

56 dagen in Australië it is. Al weer bijna 2 maanden in Australië dammm de tijd vliegt voorbij als je het leuk hebt.

Mijn roadtrip rond Australië was 3 weken geleden begonnen vanuit hunter valley samen met Rebecca. Ik had er zoveel zin in om eindelijk alles een beetje te zien in Australië dan alleen rond om Sydney haha.

De voorbereidingen voor een roadtrip is heel wat slaapzak,kussen, tent, eten en drinken,auto en goede zin en nog veel meer natuurlijk haha. Maar om alles zo goed mogelijk voor te bereiden gaat heel wat tijd in zitten my God 😅 maar ach dat hoort erbij.

Zoals ik al gezegd had mijn roadtrip was begonnen in hunter valley nadat ik een week op de olijven boerderij had gewerkt.

We begonnen de roadtrip op zondag 20 mei met een nacht te kamperen in national park barington top. Het national park was vet mooi maar steenkoud in de nacht met 2 graden in een tentje slapen is nou niet echt lekker warm haha. Maar we hadden de nacht overleefd.

Op maandag zijn we verder door gereden naar port macquiere hier bleven we 2 nachten. In port macquiere waren we in de ochtend naar koala hospital geweest zo prachtig. Koala hospital is een opvang centrum voor koala’s die een ongeluk of een ziekte hebben gehad. De koala’s kunnen dan niet meer overleven in de natuur omdat ze te erg gewond zijn geweest of nog steeds zijn. Maar nu kunnen ze nog jaren lang leven door de vrijwilligers en het park van het koala hospital. Na het koala hospital zijn we naar de vuurtoren met zonsondergang geweest die staat op een berg langs de kust heel mooi om te zien. Toen we naar de zonsondergang zaten te kijken zagen we in de verte Iets geks in de zee. En ja hoor zo vet het was een walvis, we zagen hem water in de lucht spuiten en zijn zijvinnen een paar keer heen en weer gaan heel gaaf helaas was hij te ver weg. Maar met iemand zijn verrekijker kun je veel en ver zien haha

Na port macquiere zijn we doorgereden naar Coffs Harbour een kleiner stadje maar heel leuk. In Coffs Harbour zijn we maar 1 nacht gebleven. Op de dag van aankomst gingen we naar mutton bird Island dat is een klein eiland vol met verschillende soorten vogels onder andere de mutton birds 🐦 was een schattig mooi eiland met een prachtige zonsondergang. De volgende dag vertrokken we richting Byron Bay het beste surf strand van heel Australië 😋🏄🏻‍♀️. Maar we hadden eerst een paar leuke tussen stops. We gingen naar de grootse banaan van heel Australië super funny, een loopbrug/ groot hangend platform boven de grond op een berg met uitzicht over Coffs Harbour, national park en de zee dat was zo mooi om te zien en als LAST BEST de beste pannenkoeken van heel Australië bij macademia castle dammm zo’n goede pannenkoeken had ik nog nooit gehad mmhhh krijg spontaan al weer zin in de pannenkoeken nu ik deze blog schrijf😋🥞😋🥞. Na een drukke dag waren we eindelijk aangekomen in het prachtige Byron Bay. In byronbay zijn we 3 nachten gebleven was helaas niet lang genoeg want Byron Bay was geweldig . In Byron zijn we naar een van de grootste vuurtoren van Australië geweest, hebben de beach walk gedaan langs het strand,hoge rotsen, bos en zee was prachtig om te doen en natuurlijk chillen, surfen en zonnebaden hahahahaha.

Op zondag zijn we vertrokken naar gold Coast hier bleven we voor 5 nachten we verbleven precies tussen surfers paradise en brisbane heen allebei de steden die we wouden zien.

Heb zoveel gedaan in me tweede week van me roadtrip. Zijn naar 2 pretparken geweest Warner bros movieworld en dreamworld allebei was natuurlijk super leuk. Naast 2 dagen pretparken hebben we 1 rust dag gehad beetje zwemmen, zonnen, chillen en bubbelen helemaal niet erg natuurlijk en een heerlijk dagje strand bij surfers paradise en hier ook weer zwemmen, chillen, zonnen en surfen😎🌞 wat een goed leven heb ik toch.

Op vrijdag vertrokken we al weer naar het volgende dorpje Rainbow beach met eerst een paar  tussenstops in brisbane city en koala sanctuary. Brisbane was een leuk klein stadje met een paar mooie dingen the great wheel ( soort van reuzenrad), mooie winkeltjes wat mooi oude gebouwen noem maar op. Maar het mooiste was ba brisbane de stop in koala sanctuary 😁🐨. In koala sanctuary mocht ik voor het eerst in me leven ren koala vast houden 😍❤️🐨 zo schattig , leuk, awesome en vooral prachtig. Zo’n mooi gevoel was dat. Bij de foto’s kun je mij zien met de koala 😁🐨.

Na de leuke koala’s reden we door naar Rainbow beach. De naam zegt het met zonsondergang kleurt de lucht in combinatie met de zee in een regenboog mooiste zonsondergang die ik ooit heb gezien. We keken de zonsondergang op een hoge berg vol met zand leek net een kleine woestijn. Was een behoorlijke klim was helemaal toen ik biven aankwam maar het was het helemaal waard.  Op de berg keken we over rainbow beach, strand en de zee heel mooi. We bleven bij Rainbow beach tot zondag.

Toen vertrokken zondag naar Fraser Island 😎🌞🤩❤️😍 had ik zoveel zin maar  daar vertel ik jullie aankomende week alles over.

Dat was de eerste en tweede week de rest van de roadtrip wordt vervolgd in me volgende blog hihi hou de verhalen nog een beetje spannend 😆🤟🏻

Laters 👋🏻

Xxxxx😘

1. Angelie mam:
    9 juni 2018
    Veel vertelt in een kort verhaal lijn wel gehaast geschreven,maar toch volgbaar en veel beleeft weer Groetjes Pa en ma ❤️💋
  2. ANJA VAN WOENSEL:
    10 juni 2018
    Wat een mooie ,leuke en bijzondere foto"s deze keer, en natuurlijk is je liefde voor de dieren altijd geweldig om te zien. De levens genieter die je bent vind ik leuk om in je verhaal terug te kunnen lezen. Lieve Amber het is je van harte gegund en ik kan niet wachten op je volgende verslag. groetjes van Peter en mij.
  3. Maarten Dekkers:
    13 juni 2018
    Leuk verhaal weer heel wat bijzondere plaatsen en bezienswaardigheden bezocht. Geniet iedere dag. Wacht op je volgende blog.
  4. Amber Dekkers:
    14 juni 2018
    Super leuk dat jullie mijn blogs lezen en leuk vinden binnenkort zal ik wel eens Skype/facetimen met jullie hihi